Back to top

PRESS In

Delphi Economic Forum II: March 2-5, 2017

Καινοτομία και σωστή στρατηγική το κλειδί επιτυχιάς στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον

Οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, η δημιουργία ανταγωνιστικών προϊόντων σε συνάρτηση με την καινοτομία και την προσαρμογή στο συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό γίγνεσθαι, αποτελούν βασικούς πυλώνες στους οποίους πρέπει να δώσουν βάση οι ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό ανέφερε οι ομιλητές του πάνελ Greek Multinationals in Global Competition.  

 

Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος διευθύνων σύμβουλος της Chipitaανέφερε πως οι ελληνικές εταιρίες είναι διεθνοποιημένες αλλά δεν έχουν καταφέρει ακόμα να γίνουν πολυεθνικές, καθώς, όπως είπε, οι πολυεθνικές εταιρίες καταφέρνουν να λειτουργήσουν σε πολλά και διαφορετικά μεταξύ τους περιβάλλοντα, αξιοποιώντας την ισχυρή διεθνή τους κουλτούρα.

Παράλληλα συμβούλεψε τις ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό να μην προσπαθούν να λειτουργούν με την ελληνική νοοτροπία καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα.

Στη συνέχεια τόνισε ότι βασικό στοιχείο επιτυχίας δεν είναι το μέγεθος μιας εταιρίας, αλλά ο κλάδος που δραστηριοποιείται, η καινοτομία αλλά η νοοτροπία ενώ χρειάζεται οι μέτοχοι να συνυπάρξουν αρμονικά με το managementκαι να αφήσουν τα στελέχη να κάνουν τη δουλειά  τους.

Βασικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας, όπως ανέφερε, είναι η φορολογία στους μισθούς καθώς οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντας προσέλκυσης στελεχών υψηλής κατάρτισης από το εξωτερικό.

 

Ο Βασίλης Φουρλής πρόεδρος της Fourlis Holdingsτόνισε πως η παγκοσμιοποίηση έφερε αλλαγές στην αγορά του λιανικού εμπορίου ενώ και το ψηφιακό εμπόριο άλλαξε τα δεδομένα.

Η ανάλυση των bigdataγια τις συνήθειες των καταναλωτών αυξάνουν τις ευκαιρίες για τις εταιρίες.

Όπως ανέφερε ο κ. Φουρλής, το σωστό μείγμα για την επιτυχία στο λιανικό εμπόριο είναι να έχει ένα μοναδικό προϊόν που να μην το έχει άλλη εταιρία (πχ. Κορρές), συνεργασία με ένα παγκόσμιο brand (Ikea) και εξειδίκευση σε συγκεκριμένα κομμάτια της αγοράς.

Όσον αφορά το ψηφιακό εμπόριο τόνισε πως είναι ένα συνδυασμός πραγμάτων καθώς τα φυσικά καταστήματα παραμένουν σημαντικό κανάλι διανομής.

Για την ελληνική οικονομία τόνισε πως χρειάζεται βούληση και όρεξη για να υπάρξει μια βιώσιμη ανάπτυξη. 

 

Hοικονομική κρίση άνοιξε το δρόμο σε μια πλειάδα ελληνικών επιχειρήσεων να διεθνοποιηθεί και να ανοίξει τα φτερά της σε νέες αγορές προκειμένου να διευρύνουν τους ορίζοντες τους αλλά και να αποκτήσουν έσοδα καθώς η ελληνική οικονομία δέχθηκε ένα πολύ σημαντικό πλήγμα τόνισε ο κ. Θοδωρής Φέσσας πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων.

Όπως είπε ο κ. Φέσσας, συνταγή της επιτυχίας είναι η αυτοπεποίθηση και ο προσδιορισμός του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Ενώ χαρακτήρισε σημαντικό πρόβλημα την επιβολή των capitalcontrols.

 

Από την πλευρά της η κα. Κάτσου διευθύνουσα σύμβουλος της Pharmathenτόνισε πως στοχεύσαμε στην παγκόσμια αγορά καθώς δε θέλαμε να είμαστε εξαρτημένοι μόνο από την ελληνική αγορά και τελικά δικαιωθήκαμε.

Κλειδί για την επιτυχία ανέφερε είναι η έρευνα και η ανάπτυξη ενώ για να επιτύχει μια εταιρία πρέπει να παραμένει σταθερή στη στρατηγική της. 

  

 

Η ετήσια συνδιάσκεψη διοργανώνεται υπό την αιγίδα της Α.Ε Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκοπίου Παυλόπουλου από την αστική, μη κερδοσκοπική εταιρεία «Οικονομικό Φόρουμ Δελφών». Η διοργάνωση πραγματοποιείται, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Δελφών. 

 

 

session_33.pdf